2020-10-09 09:58:27

EKSPERIMENTI U NASTAVI STEM PREDMETA

Poznato je da bolje učimo kada do znanja dolazimo osobnom spoznajom na temelju vlastitog napora misli i iskustva kojeg zahvaćamo iz svijeta i stvarnosti u svojem okruženju.
Načelo zornosti nastave tako najbolje dolazi do izražaja u stjecanju novih kompetencija. A preduvjet za primjenu načela zornosti jest, osim motivacije i znanja, dobra opremljenost škole. Drago nam je da u našoj školi dolazi do sinergijskog efekta u nastavi STEM predmeta upravo zahvaljujući vrijednim učiteljicama, učenicima i opremljenosti škole.

Učenici 7. razreda prvi put se upoznaju sa predmetom kemije. U samom uvodu u predmet savladavaju etape istraživačkog rada i pravilno rukovanje s kemijskim posuđem kao i mjere zaštite i opreza prilikom izvođenja pokusa. Kemija je eksperimentalna znanost te učenici, prije svega, uče kroz eksperimente. Takvim pristupom predmetu učenici uz nastavne sadržaje uče promatrati i opažati svim svojim osjetilima, razmišljati, primjenjivati i zaključivati. Kroz pokus (fotografije u prilogu) učenici uče etape istraživačkog rada učenici te spoznaju svijet oko sebe (Zašto se zimi prometnice posipavaju solju kad je temperatura zraka oko 0 °C, a pada kiša, susnježica ili snijeg?).

Učenici 8. razreda već su se upoznali s predmetom fizike, ali i njima je nadraži oblik nastave - praktičan rad kojim usvajaju nova znanja. Učenici ove godine koriste kutije za pokuse, izdavača Školske knjige, uz pomoć kojih savladavaju nastavne sadržaje provođenjem pokusa. Kutije im omogućuju individualan rad, tako da svaki učenik samostalno odrađuje pokus te zapisuje svoje opažanja. Ove školske godine uspješno smo savladali strujni krug te paralelni i serijski spoj trošila, od izrade do shematskog prikaza. Učenici, osim kutija za pokuse, koriste i reciklirane materijale od kartona do daščica, poput baterija koje više ne koriste u kućanstvu, ostataka bakrene žice, starih sklopki... te odrađuje praktične radove i vježbe. Na priloženoj fotografiji možemo vidjeti jedan takav, elektromagnet u strujnom krugu.

Naravno da učenici  jedva čekaju nove eksperimente kojima će proširiti svoje znanje i pobuditi još veću znatiteželju, stoga čestitamo učenicima i učiteljici Magdaleni Ađić na podijeljenom iskustvu učenja i poučavanja u nastavi kemije i fizike te svima želimo puno uspjeha i radosti u daljnjem radu.


Osnovna škola Stjepana Radića Brestovec Orehovički